Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

16.12.12

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Για να κάνω το πρόγραμμα για τις καλές τέχνες διάβασα πολύ και έψαξα πολύ το καλοκαίρι. Όμως μη σας πανικοβάλει ο όγκος των βιβλίων. Το υλικό αυτό εγώ το μαζεύω χρόνια για προσωπική μου ευχαρίστηση. Αυτή την αγάπη μου για την καλλιτεχνία θέλησα φέτος να μοιραστώ με τα νήπια. 
  • Πλέον, με το διαδίκτυο μπορεί ο καθένας να έχει πρόσβαση σε υλικό δίχως να διαθέτει καταλόγους ή βιβλία. Ομολογώ όμως ότι άλλη χάρη έχει να δει μια εικόνα από ένα βιβλίο το παιδί κι άλλη από μια οθόνη. Ακόμα καλύτερα να δει ένα έργο από κοντά, να παίξει με αυτό ή και να το δημιουργήσει. 
  • Σας παραθέτω λοιπόν όλο το υλικό που διάβασα, χρησιμοποίησα ή θα χρησιμοποιήσω μέσα στη σχολική χρόνια στα πλαίσια του προγράμματος "Μικροί καλλιτέχνες".



ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  •   Αντουάν Β., Πικάσο, μια μέρα στο εργαστήρι του, Διάγραμμα/ Ντουντούμης
  •  Ντεκάστρο Μ., Το νέο μουσείο της Ακρόπολης, Μεταίχμιο
  •    Τσομάκου Φ.Π., Η Φανή μαθαίνει αρχαία ελληνικά, Ακρίτας 
  •   Νιάρχου – Λοΐζου Ζ., Παιχνίδι με την τέχνη, 3-5 ετών, ΜΙΝΩΑΣ
  •    Νιάρχου – Λοΐζου Ζ., Παιχνίδι με την τέχνη, 5-7 ετών, ΜΙΝΩΑΣ
  •    Μπαγιέ Γ., Τελέ Μ., Ματίς, ο ζωγράφος της απλότητας, Διάγραμμα/Ντουντούμης
  •  Εξαρχόπουλοι, Θ. και Μ., Η Ορχήστρα, ΑΙΟΛΟΣ
  •     Φωκά Ι., Βαλαβάνης Π, Τα αγγεία και ο κόσμος τους, ΚΕΔΡΟΣ 
  •   Ζαραμπούκα Σ., Τα μαγικά χρώματα, Πατάκης
  •   Ντεκάστρο Μ., Στο μουσείο, Παπαδόπουλος
  •    Βαλαβάνης Π., Ο λόφος με τα κρυμμένα μυστικά, Ακρίτας
  •   Μπιγιού  Ζ. Μ., Η μουσική, Καστανιώτης
  •   Ντεκάστρο Μ., 500 πράγματα που πρέπει να μάθεις για τον αρχαίο κόσμο, Μεταίχμιο
  •  Δαβέρου Γ.Ν., Παίζοντας με τις έννοιες, Ελληνοεκδοτική
  • Καράλη – Γιαννακοπούλου Λ., Ο μικρός αρχαιολόγος, Ακρίτας
  • Τζαβάρα Κ., Γεώργιος Ιακωβίδης, Διάπλους
 
  •  Τζαβάρα, Κ., Θεόφιλος Χατζημιχαήλ, Διάπλους

  •  Ορόντη Δ., Γιάννης Τσαρούχης, το ταξίδι της πεταλούδας με τις μπλε βούλες, Σπουδή.
  •  Κενίγκ Β., Η ζωή των παιδιών στην αρχαία Ελλάδα, Μεταίχμιο.
  •   Θεοδωράκη Μ., Η Πιπίτσα ταξιδεύει στην ορχήστρα, Διάπλαση
  • Ρόκα Ν., Μουσική, Σαββάλας
  • Κυνηγού-Φλάμπουρα Μ., Παραμύθια με μουσικά όργανα, Διάπλαση
  • Murphy C., Χρώματα κι εκπλήξεις, ΚΟΑΝ
  • Reynolds R., Η τελεία, Αίσωπος
  •  Mozzati, L., Αθήνα Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Electa
  •  Γιάννης Τσαρούχης, Ελευθερουδάκης.
  • Τζεδάκις Γ., Μάνος Χατζιδάκις, Ελευθεροτυπία
  • Λουδοβίκος των Ανωγείων, Η εξομολόγηση μιας τελείας, Λιβάνης
  • Τσαρούχης Γ.,  Για τη ζωγραφική και τον έρωτα, ΤΑ ΝΕΑ
  • Χατζηφώτης Ι.Μ., Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, Αλκυών
  •    Papa L., ΜΙΡΟ, Καθημερινή
  •  Weyes F., Νταλί, Konemann
  •  Buchholz E., Πάμπλο Πικάσο,  Konemann
  • Δειλινός Δ, Γαΐτης Γ., Στο βυθό του Αιγαίου, Καστανιώτης
  •   Μαμαλίγκα Μ., Το ψάρι που ακολούθησε τ’ όνειρό του, Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης, Δήμος Ροδίων
  •    Μπόλης Γ., Γιαννούλης Χαλεπάς, ΤΑ ΝΕΑ
  • Μπόλης Γ., Γιάννης Τσαρούχης, ΤΑ ΝΕΑ
  •   Κοντελεντζίδου Δ., Γιώργος Ζογγολόπουλος, ΤΑ ΝΕΑ
  •  Ζαχαρόπουλος Ν., Γιάννης Γαΐτης, ΤΑ ΝΕΑ
  •    Αθανασόγλου Ν, Νικόλαος Λύτρας, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
  • Μουρέλος Γ., Γιάννης Μπουζιάνης, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
  • Ξύδης Α., Κωνσταντίνος Παρθένης, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
  • Μακρής Κ., Καρακατσάνη Α., Θεόφιλος, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
  •   Κυνηγού – Φλάμπουρα Μ., Θεόφιλος, Μαλαματένιος αργαλειός κι ελεφαντένιο χτένι, Εξάντας
 
Κυνηγού – Φλάμπουρα Μ., Γουναρόπουλος, Το γαλάζιο φεγγάρι, Εξάντας
  • Χρήστου Χ., Η ελληνική ζωγραφική 1832-1922, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
  •  Σγουράκη Η., Σγουράκης Γ., Γιάννης Ρίτσος Αυτοβιογραφία, Αρχείο Κρήτης
 
  •    De Serio Μ., Κλέε, Καθημερινή
  •   Καρούζος Χ., Ρόδος, Έσπερος
  • Παπαχατζής Ν., Μυκήνες – Επίδαυρος – Τίρυνθα – Ναύπλιο, Κλειώ
  •   Βασιλάκης Α., Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, Adam editions
  •  Fliedl G., ΚΛΙΜΤ,  Taschen
  •  Μαγκαλιάες Ρ.Κ., Το μικρό βιβλίο των μεγάλων μύθων, Ψυχογιός
  • Κόρδης Γ., Ο ήλιος ο ηλιάτορας, Ιανός
  •  Δενδρινού Φ.,  Marc Chagall-  Ο ακροβάτης του ονείρου, Λιβάνης
  •   Δενδρινού Φ.,  Joan Miro – Το θαλάσσιο τσίρκο , Λιβάνης
  •  Δενδρινού Φ.,  Paul Klee – Το νυσταγμένο φεγγάρι, Λιβάνης
  • Δενδρινού Φ.,  Το καπέλο του καλλιτέχνη Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Λιβάνης
  • Δενδρινού Φ.,  Οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι – Αγαπημένο μου ημερολόγιο, Λιβάνης
  •  Τσαρούχης Γ., Θεόφιλος, Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδος
  • Εγγονόπουλος Ν., Μυθολογία, Ύψιλον
  •  Τσαλδίρη, Ε., Γιάννης Μόραλης και το μυστικό παιχνίδι των σχημάτων, Λιβάνης.
  • Τσαλδίρη, Ε., Κώστας Τσόκλης και το αλλόκοτο Θέατρο, Λιβάνης
  •  Τσαλδίρη, Ε., Δημήτρης Μυταράς και τα χρωματικά ζευγαράκια, Λιβάνης
  • Mike V., Οι μεγάλοι ζωγράφοι Θεοτοκόπουλος, Μιχαήλ Άγγελος, Ντα Βίντσι, Μποτιτσέλι, Ρέμπραντ, Modern Times
  •  Michel P., Καλημέρα κύριε Γκογκέν, Διάγραμμα/Ντουντούμης
  •  Kettenman A., Κάλο Φρίντα 1907-1954 Πόνος και πάθος, Γνώση
  • Μουσείο Τέχνης, Μεγάλοι Ζωγράφοι, Σαβάλλας
  • Σιδηρά Μ., Ο Ασχημάνθρωπος, Το δόντι – Κοινοτοπία
 
  •   Ελύτης Ο., Προσανατολισμοί. Αθήνα, Πυρσός, 1940
  • Ελύτης Ο.,  Ήλιος ο Πρώτος μαζί με τις Παραλλαγές πάνω σε μιαν αχτίδα. Αθήνα, Ο Γλάρος, 1943
  • Ελύτης Ο., Το Άξιον Εστί. Αθήνα, Ίκαρος, 1959
  •  Ελύτης Ο., Άσμα ηρωικό και πένθιμο για το χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας. Αθήνα, Ίκαρος, 1962
  • Ελύτης Ο.,Ο Ήλιος ο ηλιάτορας. Αθήνα, Ίκαρος, 1971
  •  Ελύτης Ο., Τα ρω του έρωτα. Αθήνα, Αστερίας, 1972
 
  • Ελύτης Ο., Μαρία Νεφέλη. Αθήνα, Ίκαρος, 1978
  •  Ελύτης Ο., Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου. Αθήνα, Ύψιλον/βιβλία,1984.
  • Ελύτης Ο., Η ποδηλάτισσα · Εικόνες Ελένη Καλοκύρη - Δημήτρης Καλοκύρης. Αθήνα, Βιβλιοπωλείο της Εστίας, 1991
  • Ρίτσος Γ., Επιτάφιος, Κέδρος
  • Ρίτσος Γ., Εαρινή συμφωνία, Κέδρος
  •  Ρίτσος Γ., Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο,  Κέδρος
  • Ρίτσος Γ., Πρωινό άστρο,  Κέδρος
  • Ρίτσος Γ., Η σονάτα του σεληνόφωτος, Κέδρος
  •  Ρίτσος Γ., Ρωμιοσύνη,  Κέδρος
  • Ρίτσος Γ., Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας, Κέδρος
  •  Ρίτσος Γ., Η Κυρά των Αμπελιών, Κέδρος
  • Καρυωτάκης Κ., Καλολύρη Ε., Το φεγγαράκι απόψε…, ΕΣΤΙΑ
  • Παπαθανασίου Α., Μπασκλαβάνη Ο., Θεατροπαιχνίδια, Κέδρος
  •    Κουρετζής Λ., Θεατρικό παιχνίδι, Καστανιώτης
  •   Άλκηστις, Μαύρη αγελάδα άσπρη αγελάδα, Τόπος
  • Ρόκα Ν., Το θέατρο, Σαββάλας
  •  Helsby G., Τα όργανα της ορχήστρας, Μαλλιάρης-παιδεία
  • Βασσάλου Π., Το σώμα μου, Κέδρος 

ΞΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.     Werner Kriegeskorte, Arcimboldo, Taschen
 
2.      Rainer Metzger -  Ingo F. Walther, Van Gogh, Taschen
 
3.      Jacob Baal-Teshuva , Rainer Metzger, Chagall, Taschen
4.      Ingo F. Walther, Chagall, Taschen
5.     Robert Descharnes, Dali, Taschen
6.      Gilles Neret,  Dali Salvador 1904-1989, Taschen
7.     Bernd Growe, Degas, Taschen
8.      Gilles Neret,  Delacroix Eugene 1798-1863 The Prince of Romanticism, Taschen
9.      Norbert Wolf -  Michael Siebler, Greek Art, Taschen
10 Becks-Malorny, Kandinsky, Taschen
11.  Hajo Duechting, Kandinsky Wassily 1866-1944 A Revolution in Painting, Taschen
12. Jacques Meuris, Magritte, Taschen
13.   Delpech S., Leclerc C., Henri Matisse, Frances children’s books
14.     Arte, Klimt G., Mondadori
15.   Zeri F., El Greco, Rizzoli
16.     Zeri F., Van Eyck, Rizzoli
17.      Chagall Marc, Portfolio, Taschen
18.   Kaltsas N., Olimpia, Ministero della Cultura
19.  Dozio E., Fallani G., Gli atleti di Zeus, Museo d’ arte Mendrisio
20.  Torterolo A., Art Book  Van Gogh, Leonardo Arte
21.   Tullet H., The game of the Mix-ur art, Phaidon


ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
 

12.12.12

ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ

Για μένα σήμερα ήταν η καλύτερη χριστουγεννιάτικη γιορτή που θα μπορούσαμε να κάνουμε κι ας ήμασταν μόνοι μας (χωρίς γονείς), με πολλές απουσίες στην τάξη, χωρίς σκηνικά και αποστήθιση.

Όχι, δεν κάναμε σήμερα τη γιορτούλα μας αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει περίπτωση να διασκεδάσουμε στη γιορτή τόσο όσο διασκεδάσαμε σήμερα! Σας παραπέμπω σε μία εξαιρετική ανάρτηση της Μυρτώς όσον αφορά τις χριστουγεννιάτικες γιορτές, η οποία με βρίσκει απολύτως σύμφωνη: http://pro-sxolika.blogspot.gr/2010/12/blog-post_02.html.
  • Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε την πολυαγαπημένη Φρικαντέλα. Ξαφνικά όταν άρχισαν τα παιδιά να τραγουδάνε με τα τριγωνάκια τους τα κάλαντα, ακούστηκε μια κραυγή πίσω από την κουρτίνα: "Σκασμός, σκουπιδοσκουπιδένια σκουπιδόπαιδα!..." κι εμφανίστηκε μπροστά στα παιδιά ολοζώντανη κι αγριεμένη η Φρικαντέλα!!!!
  •  Αφού τους μεταμόρφωσε σε διάφορα ζώα που λέγανε τα κάλαντα με τον τρόπο τους, τους έκλεψε τις φωνές (δεν το σκέφτηκα να έχω μπαλόνια!) και πήγε για ύπνο. Τα παιδιά με τα τριγωνάκια τους σκαρφάλωσαν στον πύργο.
  •  Αφού επισκέφθηκαν τα διάφορα δωμάτια (μεγάλες φόδρες με ανάλογο χρώμα) έφτασαν και στη Φρικαντέλα που ροχάλιζε τρανταχτά! Της πήραν το ραβδί.
  •   Την ανάγκασαν να ακούσει τα κάλαντα.
  •  Εκείνη έκλεινε τα αφτιά της και κάθε φορά κάποιος πήγαινε να της τα ξεβουλώσει.
  •  Στο τέλος γλύκανε η Φρικαντέλα και χαμογέλασε. Δεν ήθελε πια το ραβδί της.
  •  Το πήρε, το έκανε μικρόφωνο και τραγουδήσανε όλοι μαζί τα κάλαντα των χριστουγέννων!
  •  Όταν έφυγε η Φρικαντέλα άφησε δώρο στα παιδιά ένα επιτραπέζιο. (Το είχα δει κάποτε ως πρόταση σε σημειώσεις της Γιαννικοπούλου). Τα παιδιά πρέπει να μπούνε στο κάστρο και να καταφέρουν να πάρουν τις φωνές τους πίσω. Για να μπορέσει η κάθε ομάδα να μη χάσει τη σειρά της (την επόμενη φορά που είναι να παίξει) πρέπει να σηκώσει μία κάρτα - ερώτηση και να απαντήσει εντός χρόνου σε ερωτήσεις του τύπου: "Η Φρικαντέλα δεν έτρωγε καλαμαράκια αλλά..."  ή "Η Φρικαντέλα τους ξένους δεν τους καλωσόριζε αλλά τους..." κ.τ.λ.
  • Στο τέλος τα παιδιά συμπλήρωσαν τα φύλλα εργασίας που βρήκα στο: http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/12/blog-post_8.html  που ταιριάζανε πολύ με την όλη δραστηριότητα.
  •  Αν αυτό δεν είναι μια υπέροχη χριστουγεννιάτικη γιορτή τότε ποιο είναι;

10.12.12

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΙΝΑΚΑΣ 1-100

Μια άλλη ιδέα που μας είχε δώσει η σύμβουλός μας, κ. Μοσχοβάκη, όσον αφορά τις δεκάδες και την απαρίθμηση από το 1-100, είναι ο εκατομετρικός πίνακας με βέλκρο και χρώματα ανά δεκάδα. Το  μυστικό όμως είναι να ξεκινήσεις από το 0 γιατί αλλιώς δε βγαίνει σωστός στις δεκάδες.
  • Φτιάχνεις  σε μεγάλο κανσόν τον πίνακα με τα τετράγωνα (εγώ τα πλαστικοποίησα) και κολλάς στα τετράγωνα βέλκρο. Για κάθε δεκάδα πρέπει να διαλέξεις και άλλο χρώμα. Το 100 μένει μόνο του  να εξέχει του πίνακα.

  • Βγάζεις όλες τις κάρτες εκτός από τις δεκάδες κάθετα και τους αριθμούς 0-9.
 

  • Ζητάς από τα παιδιά με τη λογική του πίνακα διπλής εισόδου να παίρνουν στην τύχη νούμερα και να τα βάζουν στη σωστή θέση μέχρις ότου συμπληρωθεί ο πίνακας. (Στα προνήπια αρκούμαστε στο να βάλουν σωστά τις γραμμές με τα χρώματα έτσι ώστε να συνηθίζουν).
  •  Εμείς τον εισαγάμε το Δεκέμβρη και τον κάναμε γωνιά όπου μπορούν να πάνε μέχρι 2 παιδιά.
  • Σταδιακά τον χρησιμοποιούμε για απαρίθμηση από το 1-31  (ημέρες μηνών)
  • Αργότερα μπορούν να τραβάνε "λαχνούς" πάλι από το 1-100 όπου στον φτιαγμένο πίνακα να καλούνται να ονοματίσουν τον αριθμό που τους έτυχε αλλά και τον προηγούμενο, καθώς και τον επόμενο. 
  • Τον έχω δοκιμάσει από πέρσι αυτό τον πίνακα και πιστέψτε με λειτουργεί. Ένα κόλπο είναι να μάθουν από την αρχή, σαν τραγουδάκι, τις δεκάδες. Αυτό τα βοηθάει.

4.12.12

Ο ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 
Μια ιδέα για την καθημερινή ρουτίνα του ημερολογίου που βοηθά τα παιδιά στα μαθηματικά, είναι μια ιδέα που μας έδωσε πέρσι η σύμβουλός μας, κ. Μοσχοβάκη.
  • Πρόκειται για ένα πίνακα ντυμένο με πλαστικό όπου ένα διαφορετικό παιδί  καταγράφει καθημερινά (με τους μαρκαδόρους που σβήνουν) πόσα αγόρια και πόσα κορίτσια είναι στην τάξη. Ύστερα τα προσθέτει μετρώντας τους όλους μαζί.
 
  • Εγώ στη συνέχεια σε ένα πινακάκι γράφω τα νούμερα των αγοριών και των κοριτσιών. Λέω στα παιδιά πως έχω ένα κροκοδειλάκι που θέλει πάντα να τρώει τα περισσότερα. Τους γράφω το σήμα < ή > και το μετατρέπω σε κροκοδειλάκι (επίτηδες το βάζω λάθος για να με διορθώνουν αιτιολογώντας μου το γιατί π.χ. δεν πρέπει να φάει το 3 αλλά το 4). Την ιδέα τη βρήκα στο διαδίκτυο αλλά δε θυμάμαι που.
 
  •  Άλλη φορά εμφανίζω ένα ζωγραφισμένο (κι από τις δύο όψεις) κροκόδειλο που τρώει άλλοτε τα κορίτσια, άλλοτε τα αγόρια κι άλλοτε όλους μαζί (αναλόγως τα νούμερα) και ζητάω από ένα παιδί να το βάλει με τη σωστή φορά.
 
  •  Μεγάλη βοήθεια στη συγκεκριμένη δραστηριότητα, παίρνουν τα παιδιά από την αριθμογραμμή που έχω μόνιμα στο χώρο. Τα βοηθάει να βρούνε πόσες βουλίτσες μεγαλύτερο είναι π.χ. το 5 από το 3. Την αριθμογραμμή τη βρήκα στο http://www.sparklebox.co.uk/5981-5990/sb5981.html#.UL32qoa5d1k 
 
  • Για να το διασκεδάσουμε και λίγο, βρήκα μια μάσκα κροκόδειλου από το http://www.sparklebox.co.uk/1486-1490/sb1488.html#.ULyv1oa5d1k κι έτσι κάθε φορά που είναι κάποιο παιδί υπεύθυνο για την καταμέτρηση κάνει και τον κροκόδειλο που τρώει την αντίστοιχη ομάδα.
 

30.11.12

ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ - 2ο ΜΕΡΟΣ

Σήμερα με πολύ περηφάνεια παρουσιάζω κάποια έργα των μικρών καλλιτεχνών μου (με πινέλο και τέμπερα σε κομμάτι από καμβά -τον αγόρασα από βιβλιοπωλείο με το μέτρο, 12 ευρώ, ακριβός αλλά τον κόβεις μικρά κομμάτια) τα οποία κάλλιστα τα φαντάζομαι να κοσμούν ποιητικές συλλογές του Ελύτη! Δεν ξέρω για ποιο λόγο αλλά οι συγκεκριμένοι πίνακες μου θυμίζουν πολύ την ποίηση αλλά και κάποιους πίνακες του Ελύτη.




  •  Μα δεν είναι υπέροχα; Και νομίζω πως όσο δουλεύουμε τόσο  και ανοίγουν τα φτερά της φαντασίας τους.
  • Εκτός από τον καμβά δουλέψαμε πάνω σε κανσόν με δύο τρόπους: α) όπως ο Μοντριάν, αλλά αυτή τη φορά χωρίς μονωτική ταινία και με την οδηγία να χρησιμοποιήσουν όσα περισσότερα χρώματα μπορούν και β) με μια ιδέα που βρήκα στο αγαπημένο μου 14ο Νηπιαγωγείο Αθηνών στο  http://blogs.sch.gr/14nipathin/2012/05/23/%CE%B1%CF%86%CE%B7%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7/ όπου κολλήσαμε λωρίδες εφημερίδας πάνω σε χαρτόνι. Εμείς  όμως τις βάψαμε με χρυσή τέμπερα και τα τρίγωνα που σχηματίστηκαν με ό,τι χρώματα θέλαμε.
  •  Πάλι με καμβά ζωγραφίσαμε με πολλά χρώματα το όνομά μας.

                        
  •   Ένα άλλο υλικό που δουλέψαμε ήταν τα λαδοπαστέλ. Τα χρησιμοποιήσαμε με δύο τρόπους: 
α) κάναμε τύπωμα συμμετρίας, δηλαδή τα παιδιά γέμισαν με χρώμα το μισό μέρος ενός σχεδίου κι έπειτα το διπλώσαμε στη μέση και πάτησαν από την άλλη μεριά με μολύβι, οπότε τυπώθηκε το άλλο μισό
β) ζωγραφίσαμε με τη γνωστή χαρακτική: πρώτα γέμισαν τα παιδιά με ό,τι χρώμα ήθελαν το χαρτί τους, εκτός από μαύρο. Έπειτα κάλυψαν όλο το φύλλο με μαύρο λαδοπαστέλ. Στο τέλος χάραξαν με μυτερή οδοντογλυφίδα τα σχέδια που ήθελαν και τα οποία έβγαιναν πολύχρωμα. Οι φωτογραφίες θα σας βοηθήσουν να το κατανοήσετε.
                                 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ