Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

17.10.14

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ

Μετά το παιχνίδι με τα ίχνη και τα γράμματα (εδώ), σκέφτηκα να παίξουμε ένα επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας με εικόνες (ανεβάζω και τις λέξεις αλλά εγώ τώρα εικόνες χρησιμοποίησα). Είναι πολύ απλό, έχουμε τοποθετήσει τη δεξιά στήλη καρτών κάτω. Όταν η ομάδα τραβήξει κάρτα για να προχωρήσει πρέπει να την τοποθετήσει δίπλα σε αυτή που τελειώνει με τον ίδιο ήχο π.χ. μάστ-ορας  κάστ-ορας. 








16.10.14

Ανοιχτή επιστολή προς την Δημοτική Σύμβουλο Σαρρηγεωργίου Θεανώ και μέλος της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Σάμου

Αξιότιμη κυρία Σαρρηγεωργίου, 
αν και αντιπροσωπεύετε το Πυθαγόρειο στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης Δήμου Σάμου, προφανώς γνωρίζετε ελάχιστα για τα προβλήματα και τις ανάγκες των εκεί σχολικών μονάδων. 
Συγκεκριμένα, από όσο γνωρίζω ποτέ δεν επισκεφθήκατε το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου, ούτε γνωρίζετε τα προβλήματα κτιριακής αλλά και υλικοτεχνικής δομής που αντιμετωπίζουμε.

Τις προηγούμενες μέρες υποβλήθηκε στη Σχολική επιτροπή αίτημα από το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου για την αποδοχή της δωρεάς από το ίδρυμα Μποδοσάκη, ενός υπολογιστή, ενός πολυμηχανήματος και ενός προτζέκτορα. Όπως διάβασα στο έγγραφο που λάβαμε (και καλούμαστε να κοινοποιήσουμε στο ίδρυμα Μποδοσάκη, για να μπορέσουμε να λάβουμε τη δωρεά) ήσασταν η μόνη που δεν συμφώνησε με την αποδοχή (κι έχετε κάθε δικαίωμα της γνώμης και της ψήφου σας) αλλά κυρίως αφήσατε με τα λεγόμενά σας να φανεί ότι ζητιανεύουμε  και κυρίως ρωτήσατε, "ποιος ήταν αυτός που ξεκίνησε αυτή τη διαδικασία" την οποία κανονικά θα έπρεπε να φροντίζει το κράτος. 

Δεν διαφωνώ μαζί σας, και φυσικά θα έπρεπε να μας παρέχει πολλά πράγματα το κράτος από τη στιγμή που μας φορολογεί. Όμως σας διαβεβαιώ πως αν δεν υπήρχε η φιλανθρωπία (κατά Paulo Freire o ορισμός) δε θα μπορούσαμε να κάνουμε τη δουλειά μας με αξιοπρέπεια τόσα χρόνια. Αν δεν ήταν η κυρία Λίτσα Δήμα το 2007 και η "Αλλατίνη", ίσως ακόμα να μην είχαμε καν υπολογιστή. Αν δεν ήταν το Νηπιαγωγείο Χώρας να μας παραχωρήσει τον επιπλέον υπολογιστή του δεν θα κάναμε πρόγραμμα Τ.Π.Ε. στο Νηπιαγωγείο. Αν δεν ήταν ο κύριος Δελώνης να μας παραχωρεί κάποιες χρονιές το δικό του υπολογιστή, δε θα είχαμε γωνιά υπολογιστή. Αν δεν ήταν δεκάδες άλλοι συγχωριανοί μας, (γονείς και μη) να προσφέρουν ό,τι δεν χρειάζονται στο Νηπιαγωγείο, μπορεί να μην είχαμε κάποια έπιπλα, ρούχα για το χώρο μεταμφίεσης, βιβλία για τη γωνιά της βιβλιοθήκης και ένα σωρό άλλα. Ακόμα και εμείς οι νηπιαγωγοί βάζουμε συνήθως και από την τσέπη μας για να γίνονται αξιόλογα προγράμματα στο νηπιαγωγείο μας. Σε ένα σχολείο, πάντα κάτι μπορεί να χρειαστεί κι αυτό να είναι μια χειρωνακτική προσφορά ή έστω το ενδιαφέρον ενός δημοτικού συμβούλου, ανεξαρτήτου κόμματος.

Εσείς, πού ήσασταν όλα αυτά τα χρόνια; Γιατί δεν ήρθατε στο χώρο μας από το 2001 που βρίσκομαι συνειδητά στο Πυθαγόρειο κι ας μην είμαι από εδώ;

Σας απαντώ λοιπόν πως εγώ ήμουν αυτή που με τη βοήθεια συναδέλφων bloggers έψαξα και κινητοποίησα τη συγκεκριμένη κίνηση και η προϊσταμένη μου με στήριξε και έκανε όλα τα διαδικαστικά. Εγώ "ζητιάνεψα" κι αν χρειαστεί, για το καλό του σχολείου μου θα "ξαναζητιανέψω". Σας προτείνω να διαβάσετε, ή να ξαναδιαβάσετε την "Αγωγή του καταπιεζόμενου" του Paulo Freire, και να μην γίνεστε καταπιεστής του καταπιεστής σας αλλά απελευθερωτής. Σας ζητώ όμως όχι  να απελευθερώσετε εμένα και το νηπιαγωγείο μου αλλά τον ίδιο σας τον εαυτό. Κι αφήστε εμάς να κάνουμε τη δουλειά μας όπως γνωρίζουμε καλύτερα. 




Κι αφού δεν είστε μέρος της λύσης, μη γίνεστε  τουλάχιστον μέρος του προβλήματος.

Με εκτίμηση,
Μαρία Χατζηπαναγιώτου
Νηπιαγωγός Πυθαγορείου


15.10.14

ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ/ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΥΝΗΓΙ

Σήμερα τα περισσότερα  παιδάκια μου έφεραν τα αποτελέσματα των ερευνών που έκαναν στο σπίτι, με την εμπλοκή της οικογένειας, με αφορμή την ερώτηση: πώς πέθαναν οι δεινόσαυροι;
Για να μπορέσουμε να αποδελτιώσουμε καλύτερα τις παρουσιάσεις τους έβγαλα σε Α3 φωτοτυπία το χαρτί που είχαν πάρει στο σπίτι έχοντας επιλέξει από το σχολείο ήδη, την υπόθεση που θέλανε να ερευνήσουν.




Ένας - ένας ερχόταν μας έλεγε την υπόθεσή του και τον τρόπο που δούλεψε. Τα σημείωνα. Μάλιστα προσέθεσα με το χέρι την κατηγορία: ρώτησα ένα μεγάλο (που δεν είχαμε πει την άλλη φορά). Όταν ολοκληρώσαμε συζητήσαμε στην ολομέλεια και αποφασίσαμε ποιες υποθέσεις βρήκαν ότι δεν ισχύουν, όπως αυτή με την αρκούδα και τις βγάλαμε. Μετρήσαμε επίσης ποιες μεθόδους προτίμησαν οι περισσότεροι.
Στο τέλος άφησα ένα νήπιο που είχε έρθει να μας δείξει φωτογραφίες και βιβλία όπου βρήκε κάποιες απαντήσεις με τη μαμά του. Με τις πληροφορίες και το υλικό που μας έφερε η Αθανασία συνθέσαμε όλες τις παραπάνω απαντήσεις στη θεωρία με τον μετεωρίτη ή στην κλιματική αλλαγή. Εκεί πια πήρα θέση και τους εξήγησα πως και οι επιστήμονες έτσι δουλεύουν και σκέφτονται και πως στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν έχουν καταλήξει και αυτοί αλλά πιστεύουν τα παραπάνω.


Αρκετά όμως με την θεωρητική έρευνα, ώρα για δράση. Μοιραστήκαμε σε ομαδούλες με κάτι χάρτινα βραχιολάκια για χαρτοπετσέτες που βρήκα εδώ. Αφού τα ζωγραφίσαμε και τους τα φόρεσα νωρίτερα, τους πρότεινα να βρουν την ομάδα τους. Έτσι είχαμε τους τυραννόσαυρους, τους διπλόδοκους, τα ίχνη, τα αβγά κ.λ.π..






Τους είπα πως θα όλα θα ξεκινήσουν από ένα δεινόσαυρο. Τίποτε άλλο. Να τι βρήκαν.


Ο δεινόσαυρος μας έδειχνε ένα ίχνος. Το σηκώσαμε κι από κάτω είχε κρυμμένο (κολλημένο) ένα δεινοσαυρογράμμα  (τα βρήκα εδώ αγγλικά και κράτησα μόνο αυτά που ταίριαζαν με τα ελληνικά).


Για να προχωρήσουμε στο επόμενο ίχνος ή κάθε ομάδα έπρεπε να βρει μία λέξη που να αρχίζει ηχητικά από αυτό το γράμμα.


Ίχνος - ίχνος, γράμμα - γράμμα, λέξη - λέξη, φτάσαμε σε μια "φωλιά" με αβγά δεινοσαύρων!!!! Την πήραμε στην παρεούλα προσεκτικά.


Βρήκαμε ένα δεινόσαυρο αλλά κι ένα από τα πρώτα θηλαστικά (alphadon: που σημαίνει πρώτο δόντι). Μέσα τα αβγά έκρυβαν πτερόσαυρους (π.χ. πτεροδάκτυλος με μεμβράνη αντί για φτερά) και αρχαιοπτέρυγες  (πρόγονοι των πουλιών-φτέρωμα) για να καταλάβουμε τη διαφορά.


Ψάχνοντας και "σκάβοντας" λίγο πιο προσεκτικά ανακαλύψαμε κόκαλα δεινοσαύρου, απολιθώματα οστών αλλά και ένα "απολιθωμένο" αβγό με σκελετό μωρού δεινοσαύρου.


Αργότερα, ζωγραφίσαμε τις φωτοτυπίες με τα δεινοσαυρογράμματα και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε καμιά λέξη με αυτά. Δεν τα πολυκαταφέραμε. Βγάλαμε τη λέξη "ΧΟΡΤΑ" αλλά βοήθησα κι εγώ.



Είχαμε μια γεμάτη και ενθουσιώδη μέρα με πολλή έρευνα (όχι μόνο στα βιβλία και στον υπολογιστή αλλά και επιτόπια!!!).  Αύριο είναι μια καινούρια μέρα...









ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟ

Για να έχουν ενδιαφέρον οι γωνιές των δεινοσαύρων με τα μαγικά κουτάκια (ναι έβαλα και δεύτερο, πολλά παιδιά!!!) συνεχώς τις ανανεώνω κι εγώ με παιχνιδάκια. Να ένα απλό. 








14.10.14

ΠΩΣ ΠΕΘΑΝΑΝ ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ; ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ

Φέτος δεν έχω παράπονο! Τα 25 παιδάκια μου με το αστείρευτο ενδιαφέρον τους για το θέμα, με τρέχουν κανονικά και μου βάζουν και "εργασίες" για το σπίτι, σχεδόν σε καθημερινή βάση. Δεν προλάβαμε χθες να φτιάξουμε και να παρουσιάσουμε τα ψυχρόαιμα και τα θερμόαιμα, ήρθε η ερώτηση από πολλούς: πώς πέθαναν κυρία οι δεινόσαυροι; (διότι δεν τους δίνω σχεδόν καμία απάντηση έτοιμη). 
Ελάτε να κάνουμε νέο εννοιολογικό χάρτη/ιστόγραμμα με τις υποθέσεις σας και πως προτείνετε να βρούμε την απάντηση. Αυτή τη φορά όμως τον εννοιολογικό χάρτη τον έφτιαξα εγώ  γιατί ο στόχος μου ήταν να κάνουν ατομική έρευνα τα παιδιά στο σπίτι.
Να ο χάρτης με τις υποθέσεις και τις προτάσεις τους. Οι υποθέσεις τους είχαν ενδιαφέρον και τριγύριζαν τις επιστημονικές υποθέσεις. Στο έπεσε "καταπέλτης" μάλλον εννοούσε "έγινε κατακλυσμός" αλλά το άφησα προς έρευνα, όπως και το "τους έφαγε μια αρκούδα"!!???? (Δεν είναι φοβερά τα μικρά;)


Έπειτα έσπασα το κεφάλι μου  στο σπίτι, πως να τους οργανώσω καλύτερα στο να ψάξουν αλλά και να σκεφτούν πως θα ψάξουν. Τελικά κατέληξα σε αυτό το φύλλο που θα πάρουν σήμερα σπίτι. Πριν φύγουν θα κυκλώσουν την υπόθεση ή τις υποθέσεις που θέλουν να ερευνήσουν. Επιστρέφοντας θα έχουν κυκλώσει τον τρόπο ή τους τρόπους έρευνας αλλά και θα έχουν γράψει ή ζωγραφίσει την απάντηση που βρήκαν. Να το φύλλο που θα πάρουν.






13.10.14

ΤΟ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΜΠΙΝΓΚΟ

Καλές οι τεχνολογίες αλλά μας αρέσουν πολύ και τα παιχνίδια! Το μπίνγκο για κάποιο λόγο τους αρέσει πολύ. Οι παλιοί με ρώταγαν συνέχεια "Κυρία πότε θα παίξουμε μπίνγκο;" και οι καινούριοι όταν το κάναμε ενθουσιάστηκαν. Ειλικρινά ούτε κι εγώ ξέρω που να το αποδώσω, παρά μόνο στη συμπλήρωση της κάρτας ή στην απόκτηση των μάρκων, δεν ξέρω, τι τα ξετρελαίνει, πάντως το συνιστώ. 






Τις 2 τελευταίες καρτέλες τις εκτύπωσα 2 φορές.

Σημείωση: Πριν καιρό μου τηλεφώνησε μία συνάδελφος από νηπιαγωγείο Σερρών (όχι η Άρι), μα δυστυχώς δε συγκράτησα όνομα, και μου ζήτησε τα ημερολόγια μέχρι το Δεκέμβριο του 2015. Υποσχέθηκα να τα φτιάξω αλλά ειλικρινά έτσι όπως άλλαξε η κατάσταση στο νηπιαγωγείο, δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ με κάτι πέραν του προγράμματος που καλπάζει και ζητά συνέχεια, και τις Τ.Π.Ε.. Ζητώ συγνώμη και αν μπορεί κάποια συνάδελφος να εξυπηρετήσει με τη συγκεκριμένη ανάρτηση, ας στείλει στα σχόλια το σύνδεσμο! (Ειλικρινά συγνώμη αλλά ούτε τα χειμερινά μας ρούχα δεν έχω προλάβει να φτιάξω!)





11.10.14

ΨΥΧΡΟΑΙΜΑ - ΘΕΡΜΟΑΙΜΑ ΖΩΑ

Τα παιδάκια μου δυσκολεύονταν να θυμηθούν και να κατανοήσουν ότι οι δεινόσαυροι και γενικώς τα ερπετά είναι ψυχρόαιμα και ότι τα θηλαστικά είναι θερμόαιμα. 
Έτσι με ομάδες εργασίας (πρώτα συζήτηση και καταγραφή στην ολομέλεια εννοείται), φτιάξαμε έναν σύντομο εννοιολογικό χάρτη με CMap Tools για κάποια εύκολα χαρακτηριστικά των ερπετών κι  από Δευτέρα έναν πίνακα αναφοράς με power point (και αναζήτηση εικόνων στο googlejunior κι εκεί θα βοηθήσω λιγάκι στην επιλογή εικόνων) να ξεμπερδέψουμε τα ψυχρόαιμα από τα θερμόαιμα. 


Αυτά θα τα κρατήσουμε για να τα κάνουμε φύλλα εργασίας για όλους.



Ο απλός εννοιολογικός χάρτης.





.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ