Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.2.16

12 θεοί του Ολύμπου

Σε ένα αρκετά ενδιαφέρον ιστολόγιο στα γαλλικά εδώ, βρήκα με εξαιρετική εικονογράφηση τους 12 θεούς του Ολύμπου και τους έφτιαξα κάρτες. Ίσως σας αρέσουν κι εσάς. 
Επίτηδες δεν έγραψα τα ονόματά τους γιατί είναι τόσο χαρακτηριστική η εικονογράφηση που θέλω να τους βρουν τα παιδιά μόνα τους.






9.2.16

Πόσα είναι τελικά το 100;

Μια ενδιαφέρουσα ιδέα που βρήκα εδώ, μας οδήγησε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα.
Πόσα είναι τελικά το 100;


 
Πήρα διάφορα ίδιου μεγέθους σακουλάκια και έβαλα μέσα διάφορες 100άδες (πλην ενός που είχε 80):
  • 100 κόκκοι ρυζιού  
  • 100 σπόρια φακές
  • 100 σταφίδες
  • 100 μπατονέτες
  • 100 μεσαία καλαμάκια
  • 100 μικρά μαύρα καλαμάκια  
  • 100 οδοντογλυφίδες
  • 100 τσόχινα λουλούδια
  • 100 σπόρια καλαμποκιού
  • 100 κουμπάκια ίδιου μεγέθους
  • 80 χρωματιστά ξυλάκια κατασκευών (παγωτού)

8.2.16

Τα "μπουκάλια" του υπολογισμού

Ανάλογα με το "βάζο του υπολογισμού" έφτιαξα επιπλέον, τα μπουκάλια του υπολογισμού, λίγο διαφορετικά όμως φέτος.
Αυτή τη φορά λοιπόν έβαλα 2 μόνο (έχω δει και με περισσότερα,) μπουκάλια, όπου το ένα περιέχει 100 αντικείμενα ενώ το άλλο όχι (κατά προτίμηση λιγότερα αλλά μοιάζουν περισσότερα!) Καταγράφουμε πάλι τις υποθέσεις μας (σε μία μέρα αυτό) και στο τέλος ψάχνουμε ποιος το βρήκε και ποιος όχι, φτιάχνοντας γράφημα.

7.2.16

Το μπίνγκο και ο εκατομετρικός και άλλα...

Στα γνωστά πολυκαταστήματα για παιδιά βρήκα τα Χριστούγεννα για κληρωτίδα μπίνγκο (7 ευρώ) σαν αυτές που έχουν στο λαχείο. Το χρησιμοποίησα λοιπόν για τον εκατομετρικό και γελάσαμε πάρα πολύ! 
Κάθε παιδί γύριζε το μπίνγκο, τραβούσε έναν αριθμό κι αν ήξερε έλεγε το νούμερο και καλούνταν να το βρει στον πίνακα και να μας πει όμως ή πως φτιάχνεται η λέξη του (π.χ. δέκα +έξι = δέκαέξι) ή να βρει πως φτιάχνεται ο αριθμός. Τους άρεσε πάρα πολύ όπως καταλαβαίνετε!





4.2.16

Κι άλλα γραφοαναγνωστικά!

Παλιά είχα χρησιμοποιήσει αυτούς τους φελλούς με τα ανάγλυφα γράμματα ως φέτες φωμάκι που κάηκαν κι αφού δεν είχα τι να τις κάνω καλούνταν τα παιδιά να βρουν με κλειστά μάτια τα ανάγλυφα γράμματα ποια είναι. Φέτος θα τα χρησιμοποιήσω με δύο παραλλαγές:
  • Με την κίτρινη μυγοσκοτώστρα θα τα πιάνουν σαν να είναι κουτάλα
  • ενώ με την κόκκινη θα χτυπάνε το σωστό ήχο (για να σβήσει η φωτιά των υποτιθέμενα καμμένων ψωμιών) (ιδέες από pinterest οι μυγοσκοτώστρες)


2.2.16

Κι άλλα μαθηματικά!

Μια δική μου ιδέα με αφορμή από εδώ: έφτιαξα τους κρίκους της πρόσθεσης ανάλογα με το χρώμα των χαντρών π.χ. 3 πράσινες και 3 κίτρινες ίσον όλες μαζί 6. Έφτιαξα και το παρακάτω φύλλο για να το παίρνει όποιος θέλει να κάνει τη δραστηριότητα.

 


 https://gr.pinterest.com/pin/427067977145152137/

1.2.16

Μαθηματική επίσκεψη!

Την Παρασκευή είχαμε τη χαρά να μας επισκεφθεί στην τάξη η κ. Γεωργία Κρεμμυδιώτη (σχ. συμβουλος δασκάλων) και η δική μας σύμβουλος κ. Λουίζα Νοβατζίδου.
Ο στόχος ήταν να παίξουμε με τα παιδιά και τα μαθηματικά. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να κάνουμε πολλές δραστηριότητες γιατί δε μας έφτασε ο χρόνος αλλά θα υπάρξει και συνέχεια.
Αφού τα παιδιά μοιράστηκαν γρηγορα σε δυάδες, μετά τριάδες, τετράδες και ξανά μπερδεμένα, κάθισαν να φτιάξουμε μια ιστορία με αριθμούς. Ο στόχος ήταν να βρούμε αριθμούς από την καθημερινότητα αλλά στο νηπιαγωγείο αλλού πας και συνήθως αλλού βρίσκεσαι. Έτσι λοιπόν φτιάχτηκαν δύο ιστορίες με 25 λιοντάρια, 3 ζέβρες, 2 ελάφια και πάει λέγοντας ενώ σε άλλο χωριό ζούσαν 2 γίγαντες με 5 τρίχες στο κεφάλι, 100 χέρια και το κάθε δάκτυλο 30 μέτρα μήκος!!!
Στο κάθε παιδί ζητήθηκε να ζωγραφίσει και ένα αριθμητικό κομμάτι της ιστορίας. Όποιο ήθελε μπορούσε να γράψει και τον αριθμό, αν ήθελε. Στη συνέχεια ο καθείς παρατήρησε τη δουλειά του άλλου. Τέλος ξαναδιαβάσαμε την κάθε ιστορία και τοποθετήσαμε χρονικά την κάθε εικόνα. Τους άρεσε πολύ και περιμένουν πότε θα έρθει η κυρία Γεωργία που αγαπά τους αριθμούς!!!  Έμαθα κι εγώ πως να προσεγγίζω το θέμα ιστορία και αριθμοί. Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ